Opdateret brandstrategi – det rigtige brand til det rigtige formål

Kiilto har flere brands, og da mange af dem har lignende funktioner, er det meget vigtigt at opbygge en klar strategi for hvert brand for at undgå forvirring, og for at skabe en bedre kundeoplevelse. Vores opdaterede brandstrategi betyder, at Plum, Antibac og DAX brandet, kun skal bruges på produkter, der anvendes på huden.

Vi har dog nogle kategorier på det danske marked, som ikke er beregnet til hudkontakt, og det er overfladedesinfektion og lugtfrisker. Disse kategorier vil derfor fra og med august skifte mærke til Kiilto Pro, som er vores brand for professionelle hygiejneprodukter, der ikke bruges på huden.

De produkter, der skifter mærke, beholder deres farvekodning, deres nuværende navne og varenumre, og vil i en overgangsperiode, på godt 1 år, have et dobbeltmærke for, at slutkunden skal vænne sig til ændringen.

Personlige hygiejneprodukter, såsom hånddesinfektionsmidler, sæber og cremer, vil fortsat blive solgt under Plum-mærket.

Faktisk vil det ikke ændre sig meget,” siger Annika Ekström, kategorichef for overfladedesinfektion hos Kiilto. “Det eneste, der ændrer sig, er mærket og designet, ellers er det samme varenummer, formulering, farvekodning og pris som før. For at lave en smidigere overgang til Kiilto Pro vil vores produkter have to mærker under en 12 måneders periode, så slutbrugeren har tid til at vænne sig til det“.

De første, der får et nyt mærke er DAX luftfriskere: Spring garden og Odent. Disse vil begynde at blive leveret med ny etiket fra juli/august og frem, afhængig af varenummeret. Størstedelen af ​​produkterne får et nyt mærke efter sommeren.

I næste trin, som forventes at starte sidst i efteråret 2022, vil alle desinfektionswipes til overflader og teknisk sprit, blandt andet IPA 70% fra Plum også skifte mærke til Kiilto Pro. I tråd med den nye brandstrategi vil alle WipeClean produkter også skifte brand til Kiilto Pro.