Produktsortimentet Kiilto Pro lanceres på det danske marked og i det øvrige Skandinavien. Sortimentet indbefatter i første omgang løsninger til køkkenhygiejne, professionel rengøring samt hygiejne i sundhedssektoren med en række nøje udvalgte produkter af højeste kvalitet.
I 2019 blev det tidligere Plum A/S solgt til finske Kiilto i forbindelse med opkøbet af CCS Healthcare, deriblandt brands som Plum, Antibac og DAX. Som følge af opkøbet blev Kiilto den førende leverandør af løsninger til professionel hygiejne og rengøring i Norden, og Plum A/S skiftede navn til KiiltoClean A/S.
Som en naturlig følge af det nye ejerskifte, lancerer vi nu produktsortimentet Kiilto Pro, som er et sortiment udviklet på baggrund af en indgående forståelse for de udfordringer og behov, som professionelle hygiejne- og rengøringsløsninger skal imødekomme. Kvalitet er altid i højsædet, når vi udvikler nye produkter, og vi har især fokus på vores kunders dagligdag og sikkerhed, samt hvordan vi tager bedst muligt hensyn til miljøet og vores omverden.
Kiilto Natura-serien tager vare på miljøet
Kiilto har en historie, der går over 100 år tilbage, og samtidig har vi en langsigtet vision og sigter mod en bæredygtig, sikker og ren verden. Vi motiveres af at begrænse vores miljøpåvirkning, og vi udvikler vores løsninger og forretninger ud fra målet om, at alle vores aktiviteter skal være CO2-neutrale i 2028. Kiilto har et mål om at fordoble brugen af vedvarende og cirkulære materialer inden udgangen af 2022, og for nyligt blev vi tildelt European Responsible Care Award for vores hybridsystem, der genanvender overskudsvarme.
En række af de nye produkter lanceres som en del af Kiilto Natura-serien, som er produkter fremstillet af plantebaserede råmaterialer, hvilket betyder, at de er vedvarende og bionedbrydelige. Desuden genanvendes en del af plast-emballagen og genbruges til fremstilling af ny emballage. Vi vil gerne opfordre vores kunder til at hoppe med ombord på rejsen mod at skabe en bæredygtig fremtid sammen med os.
Vi er en innovativ spiller
Konstant fornyelse og udvikling har gjort Kiilto til et betroet brand blandt fagfolk i Norden. Vi investerer kraftigt i fornyelse, og vi er fast besluttede på at genopfinde og udfordre os selv for vores kunders skyld. Vi er stolte over vores research, udvikling og innovation (RDI), der gør os i stand til at reagere hurtigt på markedets behov og trends.
Vores systemer og løsninger er baseret på grundig research og tests, og vi har et ønske om at være tætte på vores kunder, så vi sammen kan udvikle bæredygtige løsninger, der passer til lokale behov og forhold.
”Det seneste år har budt på mange forandringer for det tidligere Plum A/S. Fra oprindeligt at have været et dansk familieejet og lokalt forankret firma, er vi nu blevet en del af en større, international koncern, hvilket giver os mange spændende muligheder fremadrettet. Selvom firmaet har skiftet navn, består Plum brandet fortsat som førende inden for løsninger til især håndhygiejne og overfladedesinfektion på det danske marked. Nu tilfører vi så et nyt brand i porteføljen i form af Kiilto Pro, som omfatter professionelle rengørings- og hygiejneløsninger. Det har været en udfordrende og yderst spændende proces at blive klar til lanceringen, men vi har heldigvis et stærkt finsk bagland, der hele tiden står klar med hjælp og svar på vores spørgsmål. Kiilto er blevet markedsleder i Finland ved at udvikle og producere løsninger af høj kvalitet og ved at turde at sætte ambitiøse mål på områder som miljø og bæredygtighed, og vi ser umådeligt lyst på fremtiden som en del af dette nye og nordisk forankrede fællesskab.”
Bo Eriksen, administrerende direktør
Se det nye Kiilto Pro sortiment
Læs mere om Kiilto Pro produkterne og Natura i vores brochure.
Kiilto
- Tilstede i 11 lande
- ca. 1.000 ansatte
- Sigter mod at alle aktiviteter skal være CO2-neutrale i 2028
- I 2018 investerede vi 5,5 miilioner Euro i forskning, udvikling og innovation
Kontakt os for yderligere information om Kiiltos rengørings- og hygiejneløsninger til det professionelle marked.